בהלת הקורונה

בהמשך לבהלת הוירוס החדש, הקטלני והמספרים המוזרים, כמה נדבקו, כמה מתו וכמה החלימוצוות המומחים של האתר, ממליץ על כל הכלים והדרכים הטבעיות למניעת הידבקות כמו גם טיפול וחיסול הוירוס למי שכבר נדבק או במילים שלנואיזון, הזנה שידרוג ושיפעול מערכת החיסון


מערכת חיסון חזקה היא המפתח לאיכות חיים, בריאות ומניעת מחלות, בעת שיש לנו מערכת חיסון חזקה, הסיכוי להידבק נמוך

כמו גם אם נדבקנו, לא רק בקורונה, אלא בכל וירוס, חיידק, פטרייה, או כל פרזיט טפיל אחר שגורם לזיהום וגורע מאיתנו את איכות החיים

אזי הסיכוי להחלים גבוה גם הוא.


קדימה לעבודה 

  1. טיפים חשובים באורח חיים לחיזוק מערכת החיסון
  2. כל הצמחים, תוספים ומוצרים שיימנעו מאיתנו להידבק (חיזוק מערכת החיסון)
  3. כל הצמחים, תוספים ומוצרים שייעזרו לטפל ולחסל את הוירוס למי שכבר נדבק. (המרצת מערכת החיסון) 


1. טיפים חשובים

א. תזונה - תפריט עשיר ומגוון המתבסס בעיקר על ירקות וכמה שיותר מגוונים, מעט פירות, דגנים בצורתם הטבעית, קיטניות ושומנים שמקורם בעיקר מן הצומח ואינם רוויים כמו אבוקדו, זיתים, טחינה. הירקות והפירות עשירים בחומרים שהם נוגדי חמצון, לכל צבע של ירק או פרי יש משמעות הנותנת מענה לאיברים יותר ספציפיים ולכן חשוב מאוד לאכול מגוון שלהם. לאלה שאינם מצליחים לגוון מספיק בתפריט או שעוסקים בספורט מאסיבי או שנמצאים בסטרס חשוב מאוד להוסיף ויטמינים ומינרלים כתוספי מזון. בעיקר ויטמין C, ויטמין D, אבץ, קו אינזים Q10, אומגה 3

 

ב. לצרוך יותר נוגדי חמצון – בעיקרון אם אנחנו אוכלים נכון ומגוון אנחנו אמורים לקבל מספיק נוגדי חמצון מהמזון, אולם אם התפריט שלנו פחות טוב או פחות מגוון או שאנחנו עוסקים בפעילות גופנית מסיבית וקבועה או שאנחנו בסטרס מתמשך אנחנו עלולים לכלות את נוגדי החמצון הטבעיים שלנו. במצבים אלו רצוי מאוד להשתמש בנוגדי חמצון כתוספי מזון כמו: אסטקסטין, ויטמין C, קוורציטין (שהוא גם נוגד אלרגיה), כורכום, רזרביטול (שתפס תהודה רבה בזמן האחרון), חליטת פקעות ורדים

 

ג. שיפור העיכול – במערכת העיכול ישנם תאים רבים של מערכת החיסון  וחשיבות תיפקוד עיכול תקין הוא קריטי לחיסון - קרא עוד על : 
פרוביוטיקה, פרהביוטיקה, סיבי קונג'אקDIGESTEA,   חליטת שומר, חליטת קמומיל

 

ד. צחוק – הצחוק גורם להפעלה של המערכת הפרה סימפתטית שזו מערכת שפועלת במצבי רגיעה, כשהיא פועלת המערכת הסימפתטית שלנו, זו שעובדת במצבי סטרס מנוטרלת ואנחנו נרגיש רגועים ושמחים יותר. בזמן רגיעה מערכת החיסון שלנו עובדת טוב יותר, ככל שנקפיד לשמור על מצב רגיעה בשגרה כך מערכת החיסון שלנו תהיה חזקה יותר ותשמור "כוחות" למצב של התמודדות אמיתית אם פתוגן בשעת הצורך. על כן השתדלו לעשות כל דבר שיעלה על פרצופכם חיוך למשל–צפייה בסדרות טלויזיה מצחיקות, קריאה של הודעות משעשעות בווטסאפ, האזנה למערכונים.   קרא עוד - קומפלקס ויטמין B (מעלה סרטונין), אומגה 3 (משחרר יותר דופומין)

 

ה.     ספורט – בזמן ספורט במיוחד בכזה שהוא אירובי משתחררים חומרים אנדורפינים וסרוטונין המשככים כאב וגורמים לתחושת אופוריה ומצב רוח טוב התורמים לחיזוק החוסן הנפשי של האדם ואיתו גם לחיזוק מערכת החיסון (חיסון = חוסן). ספורט אירובי תורם גם להזעה מוגברת ולפעילות מעיים תקינה המשפרת את חילוף החומרים, מגבירה את הפינוי של פסולת מהגוף ותורם גם על ידי כך לחיזוק מערכת החיסון. אפשר לעשות ספורט באמצעים פשוטים גם עכשיו כשאנו בבית – למשל אם יש הליכון, זה הזמן להוריד ממנו את הבגדים שתלינו עליו ולהחזיר אותו לפעילות – הליכה יומית של 30 דקות בקצב שבין 5.5-6.5 קמ"ש תעשה עבודה מצוינת בחיזוק מערכת החיסון. קפיצה על רגל אחת ממקום למקום בבית או 30 דילוגים בדלגית שלוש פעמים ביום גם הם יעשו עבודה טובה. למי שיש ילדים קטנים וטרמפולינה בחצר מוזמן לקפוץ איתם 10 דקות פעמיים ביום. תהיו יצירתיים והתחילו בפעילות גופנית, את ההבדל תוכלו להרגיש כבר מהרגע הראשון.

 

ו.    עשו דברים שאתם אוהבים – כשאנחנו עושים דברים שאנחנו אוהבים משתחררים במוח ניורוטרנסמיטורים כדוגמת הסרוטונין שכבר הזכרתי ודופמין המעלים את התחושה הטובה והפעילות של המערכת הפרה סימפתטית (זו שעובדת במצב רגיעה), משתחרר גם הורמון מאוד מיוחד הנקרא גם הורמון האהבה ושמו המקצועי הוא אוקסיטוצין. כל החומרים הללו גורמים לנו לתחושה טובה יותר מבחינת מצב רוח ומרוצות מעצמנו והדבר מחזק מאוד את מערכת החיסון.

פורמולת באתר שמשרתות את המטרה    -   מור נייט  רודיולה אפ   פיקסולין 

 

ז.       שינה טובה – מחקרים הוכיחו כי בזמן השינה המערכת הפעילה ביותר מבין כל מערכות גופנו היא מערכת החיסון, אגב זו הסיבה שכשאנחנו חולים אנחנו רוצים לישון כל הזמן. חשוב שנקפיד על שינה מספקת מבחינת שעות ואיכותית על מנת שנאפשר למערכת החיסון שלנו להתחזק בזמן השינה.הקפידו על סביבה "סטרילית לשינה" – בלי טלפונים בחדר השינה, לא להשאיר את הטלויזיה פועלת כשאנחנו ישנים, החשכה מוחלטת – גם לא אור קטן, זה פוגע בהפרשת מלטונין ומחליש את המערכת החיסונית. הקפידו על צבעים נעימים בחדר השינה, דאגו שחדר השינה יהיה מסודר כל הזמן ולא פחות חשוב שיכיל רק דברים הקשורים לשינה – למשל אם יש ארגז מצעים מתחת למיטה דאגו שיהיו בו רק מצעים / שמיכות ואל תהפכו אותו למחסן, זה אולי נשמע לכם מוזר אבל זה הוכח כפוגע באיכות השינה. לא פחות חשוב  - פורמולת באתר שמשרתות את המטרה    - גוד נייט     מור נייט

 

2.     חיזוק מערכת החיסון

אלה צמחים שאפשר ליטול לתקופות ממושכות יחסית ונועדו בעצם לחזק את הגוף בזמן שגרה. לחלק מהצמחים הללו יש תכונות נוספות כמו תכונות אנטי ויראליות, אנטי פרזיטיות ועוד אשר יכולים לתת מענה גם בשלב הראשון שבו הפתוגן מנסה להיכנס אל הגוף

– למשל צמח האסטרגלוס (Astragalus membranaceus), פטריות כוח כמו ריישי וקורדיספס (Reishi, Cordyceps), אנדרוגרפיס (Andrographis)

 שוש קירח, ג'ינסנג סיבירי, אשווגנדה

פורמולת באתר שמשרתות את המטרה   פטריות כח     winter defense     לנגין     כורכום +    קוורציטין     up-chi  אסטקסנטין



3.     המרצת מערכת החיסון

אולם אם כבר נדבקנו ממנו אלו צמחים שבדר כלל לא יתנו מענה לתקופת המחלה ונצטרך לעבור לצמחים ממריצי החיסון כדוגמת

האכינצאה (Echinacea)  אנדרוגראפיס, שרף מור, פרופוליס, טבבויה (Tabebuia impetiginosa)       

פורמולת באתר שמשרתות את המטרה  מור בלזם     SEPTICOOL 

           

 

מאחלת לכולנו בריאות טובה

דגנית לוי - בדרך הבריאה, נטורופתית והרבליסטית קלינית, מטפלת NLP

Bederech.habria@gmail.com

052-8342701


טואול - בניית אתרים