מיגרנה

 והכלים הטבעיים להתמודד איתה

המיגרנה מתחילה בהתכווצות והתרחבות העורקים המובילים דם למוח כתוצאה מתהליך דלקתי הגורם לאספקת הדם לקויה למוח ולירידה בפעילות באזור מסוים במוח. ירידה זו גורמת לגירוי תאי עצב שבתורם גורמים לכאבים.

למיגרנה סיבות רבות, אך 4 הכלים הטבעיים להפחתת הדלקת, ברוב המקרים, יפתרו את הבעיה. משככי כאבים, כמו גם תוספי תזונה (מגנזיום ודומיו) יפתרו את הבעיה באופן זמני, להקל על הכאב

אך אם רצונכם הוא למגר את התופעה, אחת ולתמיד, הקפידו על 4 הכללים.

1.     1.  שינה מספקת – עייפות מחוללת דלקת בגוף, הקפידו על 7 שעות שינה לפחות, במקרים של התקף, כנסו לישון, שעה באמצע היום והבעיה תחלוף. שינה מספקת הינה כלי ריפוי עוצמתי ביותר – קראו עוד על   שינה וכל האמצעים לשפר אותה.

2.     2. פעילות גופנית – חוסר תנועה גם הוא מחולל דלקת בגוף, רק 15 דקות הליכה כל יום יעזרו לכם למגר את המיגרנה.

3.     3. רוגע – לחץ (סטרס) הוא מחולל הדלקת הכי אכזרי – קחו לכם 20 דקות ביום לתרגילי נשימות או דמיון מודרך, קבלו את כל הכלים להתמודד עם הסטרס

4.     4. תזונה נוגדת דלקת ואלרגיות – מצ"ב טבלה - פשוט לאכול כמה שפחות מהאדום ולא להכניס את אלו עם הערכים הגבוהים ולהשתדל לאכול כמה שיותר מהירוק


  גורם דלקת     מונע דלקת  
כללי שומן רווי     חומצות שומן אומגה 3   
כללי ערך גליקמי גבוה     ויטמינים  
כללי חומרים משמרים     מינרלים  
כללי סוכר וממתיקים מלאכותיים     נוגדי חימצון  
           
דגנים וקיטניות קורנפלקס -179   דגני בוקר אול בראן 249
דגנים וקיטניות ספגטי לבן -77      
דגנים וקיטניות לחם חיטה -60      
דגנים וקיטניות אורז לבן -38      
דגנים וקיטניות אפונה, שעועית -7      
           
מוצרי חלב מוצרלה -60      
מוצרי חלב קוטג -15      
מוצרי חלב יוגורט -7      
           
ירקות תירס -25   פטרוזליה 504
ירקות       בצל 242
ירקות       גזר טרי 150
ירקות       חסה 134
ירקות       ברוקולי 61
ירקות       כרוב, כרובית, אספרגוס 20
           
דגים       סלמון 729
דגים       טונה במיים 162
           
בשר הודו -70   בשר בלי שומן 10
בשר עוף -20      
בשר חזה עוף -10      
           
שומן       שמן זית 526
שומן       שקדים 190
שומן       בוטנים 167
שומן       אבוקדו 79
טואול - בניית אתרים