תבלינים


כל התבלינים הינם בעלי צפיפות תזונתית גבוהה ביותר של נוגדי חמצון (מנקים את הרעלים מהגוף)

כדאי, ראוי ורצוי להוסיף אותם לכל סוג תבשיל וכמה שיותר הרי זה משובח

מעבר לעובדה של כמות נוגדי חמצון הכי גדולה בטבע, כל אחד מהם ייחודי בתחומו



תבלין

למה ?

 

כמון

מקור מצויין לברזל ומסייע לתהליכי עיכול

הל

מקור ראשי להזנת תאי מערכת החיסון

פלפל שחור

מגביר ספיגת חומרים מזינים

כורכום

הטוב ביותר למלחמה בדלקות ובלחץ חמצוני

קינמון

מפחית רמת סוכר והיקפים

זרעי כוסברה

מנקה עורקים הטוב ביותר (מוריד LDL)

פלפל קאיין

שורף שומנים ומגביר קצב חילוף חומרים


 

מספר המוצרים בסל : 0
  1. קטלוג
  2. /
  3. תזונה
  4. /
  5. תבלינים

קינמון

קינמון

קינמון – מצמצם היקפים, מוריד רמות סוכר מפחית סיכון למחלות לב ולמחלות ממאירות

פשוט: הוסיפו קינמון לקפה, לשוקו, לכל חליטה, שייק של בוקר, לתה, לדייסת הבוקר, לסלט הפירות, לעוגות, לצימס, לקציצות הבשר, לתבשיל הקדירה (זה תבלין הקסם והסודי של הרבה שפים בעולם), לחמין של שבת לסחלב חם, לעוגות תפוחי עץ, לאגסים או לתפוחי עץ בתנור, לריבות למיניהן, לגלידות, לפזר מעל  קפה הפוך או  קצפת ועוד כל מה  שנראה ומתאים. (עד כפית ביום, ראו המלצות ומינונים בהמשך)


מומלץ גם לשתות חליטת קינמון עצמאית (מתכון עתיק של העדה הפרסית) ולשתות כוס ליום


שמים 4-3 מקלות קינמון על כל ליטר מיים ומרתיחים, מנמיכים את האש ומבשלים 15-20 דקות אחרי הרתיחה, מכבים את האש וממתינים עוד 15-20 דקות (שלב חשוב מאוד, בתהליך נספגים עוד חומרים פעילים), מתוק, טעים ומרענן, לא תאמינו עד כמה עד שתנסו, רוב המטופלים הצהירו שזאת הדרך הכי טעימה לדיאטה והפחתת שומנים וסוכר

 

אזהרות, המלצות ומינונים

1.     תרופות – אנשים הנוטלים תרופות ובעיקר להורדת סוכר ומדללי דם, עדיף להתייעץ עם איש מקצוע לפני השימוש – הקינמון משפיע מהר מאוד לטובה על רמות הסוכר ודילול דם אך עשוי להתנגש עם התרופות

2.     הקינמון מכיל סינאמאלדהיד (Cinnamaldehyde), תרכובת שמעוררת תגובה אלרגית העשויה לגרום לפצעים בפה כשהיא נמצאת בגוף בכמויות גבוהות מדי. צריכת כמות קטנה של קינמון לא תגרום לכם לפתח פצעים בפה משום שהרוק מונע מהכימיקל הזה את האפשרות לשהות בחלל הפה, לפיכך מי שלא רגיל לתבלין, יש להשתמש בהדרגה ולהקשיב לגוף

3.     הקינמון מכיל רעלן בשם קומרין - מחקרים מצביעים שצריכה שעולה על 0.1 מ"ג לכל קילו ממשקל הגוף באופן קבוע עשוייה לגרום נזקים לכבד ולכליות, לפיכך המלצתינו היא:

קינמון מסוג ציילון, אין הגבלה (מכיל כמות נמוכה מאוד של קומרין, ראו בהמשך)

קינמון מסוג קאסיה, בשימוש קבוע, לא יותר מכפית ביום לאדם במשקל 60 ק"ג (חצי כפית לילד במשקל 30 ק"ג וכן הלאה)

4.     עדיף לצרוך אורגני ללא חומר משמר, ללא צבעי מאכל, ללא מונוסדיום גלוטמט שמכיל הרבה פחות רעלים, ריסוס ושאר חומרים מסוכנים, כמו כל תוצרת חקלאית אחרת

 

סוגי קינמון

1.     קינמון צ׳יילוני נקרא גם  Cinnamomum zeylanicum או  Cinnamomum verum        

הוא נחשב ליוקרתי ואיכותי יותר

2.     קינמון קאסיה - Cinnamomum cassia

הנפוץ ביותר בישראל אירופה וארצות הברית, זול יותר ואיכותי פחות מהציילוני

ההבדל בין סוגים

תכונות

צ'יילוני  Ceylon

קאסיה  cassia

איכות מתוך 10

8-10

5-6

צבע

חום בהיר

חום כהה עד אדמדם

מרקם

רך דק, נשבר בקלות

קשה ועבה יחסית

טעם

מתקתק, עדין, חריפות קלה

מתוק מאוד וחריף

רעלן קומרין

0.004%

3-5%

גדל

סרי לנקה (ציילון לשעבר)

סין, אינדונזיה, ויאטנאם

מחיר ל 100 גרם בש"ח

20-50

5-10


מי שרוצה להעמיק קצת יותר

מחקר שבדק את ההשפעה של קינמון על סכרת סוג 2 ותנגודת לאינסולין https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20513336/


מחקר (על חיות) שבדק את ההשפעה של קינמון על שומן ביטני 
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20515642/


חיזוק מערכת החיסון עקב כמות 
נוגדי החמצון בכמויות גבוהות

http://ipharma.co.il/Catalog.asp?T1=8&T2=14

  

מחקר על סוגי הקינמון

 https://www.healthline.com/nutrition/ceylon-vs-cassia-cinnamon



 בשלב אנו מוכרים רק מקלות קינמון מסוג קאסיה באריזות של 250 גרם
 בקרוב יהיה לנו גם קינמון צ'ילוני אורגני



מחיר: 16
טואול - בניית אתרים