נוגדי חמצון

 

תהליכי החמצון שמתרחשים בגופנו, גורמים להרס של תאים, לפגיעה במערכת החיסונית ולהאצת תהליכי ההזדקנות
חלק מן היתרונות של צריכת מזונות עשירים בנוגדי חמצון כולל


·        הזדקנות איטית, עור בריא וזוהר תוחלת חיים ארוכה יותר

·        שיפור המערכת החיסונית, עמידות בפני חיידקים, וירוסים, אלרגיות

·        סיכון מופחת לסרטן

·        סיוע בניקוי רעלים – ניטרול הרדיקלים החופשיים

 

  

נוגדי חמצון מול הרדיקלים החופשיים

תהליך החמצון הוא תוצאה של חשיפה ל"רדיקלים חופשיים", שהם חומרים בלתי יציבים התוקפים תאים וחלקיקים בגופנו. התוצאה של החמצון היא פגיעה והרס של תאים בגוף, פגיעה במנגנון החיסון והאצת תהליכי ההזדקנות

 

הרדיקלים החופשיים תוקפים את הגוף ביתר שאת בגלל חשיפה לזיהומי אוויר, עישון סיגריות, צריכה עודפת של תרופות, חשיפה למקורות קרינה, ואפילו פעילות גופנית מוגזמת. כל אלה יוצרים עומס-יתר על הגוף שמתקשה להתמודד עם הכמות הגדולה של החומרים המחמצנים (רדיקלים חופשיים) והוא זקוק לתגבור.

 

התגבור יכול לבוא באופן טבעי, על ידי צריכה מוגברת של מזונות עתירי נוגדי-חמצון, בעיקר ירקות טריים או מבושלים, או על ידי תוספי מזון מיוחדים שאותם ניתן לקחת לאחר התייעצות עם רופאי המשפחה או עם דיאטנים קליניים

 

מהם החומרים נוגדי החמצון

בטבע קיימים שני חומרים שהם נוגדי חמצון עיקריים: פיטוכימיקלים ופוליפנולים

 

פיטוכימיקלים 

חומרי-הגנה צבעוניים שצמחים מייצרים לתועלתם. ידועים לנו כיום יותר מ-25,000 תרכובות שונות בצמחים. הפיטוכימיקלים חיוניים גם לאדם והם מסייעים במניעת מחלות רבות. הם משמשים כנוגדי-חמצון, נוגדי-דלקות, נלחמים בחיידקים ובוירוסים, מווסתים את ייצור הכולסטרול, מפחיתים קרישות-יתר של הדם, מפחיתים לחץ-דם, מווסתים מטבוליזם ועוד

 

הפיטוכימיקלים יעילים במאבק במחלות כמו סרטן, טרשת עורקים, יתר לחץ דם, מחלות לב וכלי דם, סוכרת, אוסטיאופורוזיס, בעיות ראייה, הזדקנות המוח, ואפילו בנזקי שמש והזדקנות העור

 

הצבעים המגוונים של פירות וירקות מעידים על קיומם של פיטוכימיקלים מסוגים שונים. מאחר שכל סוג חומר מספק הגנה שונה, ההמלצה היא תמיד לאכול ירקות ופירות מכל הצבעים ובכך להגן על בריאותנו. ככל שצבעו של הירק/הפרי עז יותר, כך הוא תורם יותר לבריאותנו (אוכלים כמובן עם הקליפה).

 

פוליפנולים 

חומצות שנמצאות במרבית הצמחים ותפקידן להגן על הצמחים מפני קרינת השמש ומפני מזיקים. חומצות אלה מסייעות לגוף האדם להילחם בדלקות ובווירוסים והן מתפקדות כחומרים אנטי-דלקתיים, אנטי-חיידקיים, אנטי-ויראלים ואנטי-אוקסידנטים. השפעתם חזקה במיוחד על מניעת מחלות לב, בגלל תרומתם למניעת הצרות כלי דם וסתימתם.

 

חומרים פוליפנולים נמצאים בכל הירקות והפירות אך ריכוזם גדול פי-3 בפירות, בהשוואה לירקות. פוליפנולים מצויים בכמויות גדולות במיוחד ברימונים, ענבים-אדומים וסלק.

 


  

 

ויטמינים עם נוגדי חמצון

ויטמין C 

נמצא בכל הירקות והפירות ובעיקר בפלפל אדום, פלפל ירוק, כרוב, כרובית, ברוקולי, גויאבה, קיווי, תות שדה, פרי הדר, ועגבנייה. הוא רגיש מאד לחום ואור ונהרס בחשיפה ממושכת אליהם. לכן מומלץ לאכול את המזונות הללו טריים, לא מחוממים ולא מיובשים


תורם לחיזוק מערכת החיסון, טיפול בזיהומים, טיפול בבעיות נשימה ואלרגיות, הגנה מפני סרטן, שמירה על תפקוד תקין של הלב, טיפול בסטרס כרוני, זירוז תהליכי הרזיה, טיפול בדלקות מפרקים ושיפור הרא

 

ויטמין A – בטא קרוטן

נמצא ברוב הירקות והפירות שצבעם כתום או ירוק, במיוחד בגזר, בטטה, דלעת, תרד, פטרוזיליה, וחלמון ביצה 

א נוגד חמצון השייך לקבוצת הקרוטנואידים. חומר זה הופך בגופנו במקרים רבים ויש לו תפקידים דומים. הוא נחשב נוגד חמצון חשוב במלחמה בסרטן ובמחלות לב, הוא מסייע להעלות את רמות הכולסטרול הטוב, משפר ראיית לילה, משקם ריריות פגועות בגוף (בעיקר בדרכי העיכול) ומחזק את מערכת החיסון

 

ויטמין E 

נמצא באגוזים, בוטנים, שקדים, שמנים צמחיים, זרעי פשתן, צ'יה, נבטי חיטה, דגנים מלאים וביצים


תפקודו העיקרי   טוב לטיפול בבעיות לב וכלי דם. הוא מפחית רמות כולסטרול רע, ומקטין סיכון לשבץ ומשמש כמדלל דם טבעי. בנוסף, הוא מסייע לטיפול בבעיות עצביות, למניעת סרטן, לשיפור תפקודי הריאות, להקלת כאבי מפרקים ותסמינים הקשורים לגיל המעבר ולחיזוק מערכת החיסון

  

מינרליםקיימים שני מינרלים חשובים שמשמשים כנוגדי חמצון: סלניום ומנגן

 

סלניום 

נמצא בנבט חיטה, אגוזי ברזיל, כבד, חמאה, דגים, כבש, דגנים מלאים, אגוזים, שמרי בירה, מולסה, שיבולת שועל, שעורה, חיטה מלאה, אורז חום, מאכלי ים, שום, בצל, פטריות, ברוקולי, עגבניות, צנונית, ודלעת 

חשוב למניעת מחלות לב, תחלואה בסרטן ומחלות אוטואימוניות אחרות. הוא מהווה חומר אנטי דלקתי, מסייע לניקוי רעלים ומתכות רעילות שמצטברות בגופנו ומשפר את תפקודו של הלבלב

 

מנגן 

נמצא בעיקר בדגנים מלאים, עלים ירוקים, קטניות, ירקות שורש, אגוזים, ואבוקדו. פעולתו והשפעתו דומים לאלה של הסלניום


? אז איפה יש נוגדי חמצון הכי הרבה 

 (ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity - היא שיטה למדידת היכולת נוגדת החמצון של מזון ותוספי מזון שונים (אנטיאוקסידנטים).

 הערך פותח על ידי מדענים במכון הלאומי לבריאות 

 

 ORAC רשימת המובילים בציון או ערך

 

ORAC Values

 

דם הדרקון

2,897,110

croton lechleri 

 אסטקסנטין 

2,822,200

Astaxanthin

אבקת טריפלה - 3 פירות יער

706,250

triphala

קליפת פולי הקפה

343,900

Coffee Cherry (Cascara) Powder

תבלין סומאק

312,400

Sumac Bran, Raw

ציפורן

290,283

Syzygium aromaticum

אמבליקה

261,500

Indian Gooseberry (Amla Berries)

דורה - דגן ללא גלוטן

240,000

Sorghum Bran

אורגנו יבש

175,295

Oregano Spice, Dried

פשתה שרועה

169,800

Bacopa, Dried (Standardized Extract)

רוזמרין יבש

165,280

Rosemary Spice, Dried

נענע יבשה

160,820

Peppermint Leaves, Dried

תימין יבש

157,380

Thyme Spice, Dried

פטריית צ'אגה

146,700

Chaga Mushroom Extract

קינמון

131,420

Cinnamon Spice, Ground

כורכום

127,068

Turmeric Spice, Ground

סימיסיפיוג'ה

126,495

Black Cohosh Root, Dried

מרווה

119,929

Sage Spice, Ground

סצ'ואן

118,400

Szechuan Pepper Spice, Dried

זרעי ענבים

108,130

Grape Seed Extract

אסאי

102,700

Acai Berry Pulp/Skin/Puree Powder

שוש קירח

102,945

Licorice Root, Dried

פלפל אנגלי

100,400

Allspice, Ground

מיורן - משפחת האורגנו

92,310

Marjoram Spice, Dried

פטרוזליה

73,670

Parsley Spice, Dried

סנטלה ספלילה הידרוקוטיל

69,978

Gotu Kola Leaves, Dried

אגוז מוסקט

69,640

Nutmeg Spice, Ground

עלי תה

62,714

Tea Leaves, Dried

בזיליקום

61,063

Basil Spice, Dried

קקאו

55,653

Cocoa Powder, Unsweetened

רימון

55,520

Pomegranate, Yellow Pith Only

כמון

50,372

Cumin Seed Spice

קארי

48,504

Curry Spices Powder

אוכמניות יבשות

48,320

Wild Bilberries, Dried

פלפל לבן

40,700

White Pepper Spice

גינג'ר

39,041

Ginger Spice, Ground

גינקו דו-אונתי

35,850

Ginkgo Biloba Supplements

פלפל שחור

34,053

Black Pepper Spice

 

עוד כמה דברים נפוצים

1.     גוג'י ברי 25,000 ציון ORAC

2.     שוקולד מריר 21,000 ציון ORAC

3.     אגוזי פקאן 17,000 ציון ORAC

4.     אוכמניות 14,000 ציון ORAC

5.     חמוציות 9,500 ציון ORAC

6.     ארטישוק 9,400 ציון ORAC

7.     סמבוק 14,000 ציון ORAC

8.     שעועית יבשה 8,400 ציון ORAC

9.     פטל שחור 5,300 ציון ORAC

10. כוסברה 5,100 ציון ORAC

מזונות עשירים נוגדי חמצון אחרים כולליםתותיםכרוב, יין אדום ודג סלמון.

נסו לצרוך 2-3 מנות ביום של מזונות גבוהים בנוגדי חמצון אלה לבריאות אופטימלית
.

 

 

 

 

 

מספר המוצרים בסל : 0
חיפוש :   
מחיר: נמוך|גבוה שם : א-ת|ת-א
  1. קטלוג
  2. /
  3. תוספי תזונה
  4. /
  5. נוגדי חמצון
טואול - בניית אתרים