הגוף שלנו מורכב ממים, חלבון ומינרלים, בכל רגע נתון מתים מילארדי תאים בגוף, אם אספקת המינרלים  לא תקינה אז אנו מתחילים להזדקן
כל מחלות ותופעת הזיקנה, העור המקומט, בריחת סידן, סנליות ועוד הם כתוצאה של חוסר מינרלים, ככל שאדם קרב אל מותו, כך הולכים ומתמעטים התאים

אבץ

האבץ משתתף בכ-300 פעילויות אנזימתיות שונות, הנחוצות לריפוי פצעים וכוויות, לייצור חלבונים, לבניית העצם, לשכפול התאים ועוד. כמו כן הוא נחוץ גם למטבוליזם של הסוכרים ולוויסות ייצור השומן בבלוטת החלב בעור. לאבץ יש גם חשיבות מכרעת בתפקוד מערכת החיסון ובהגנה מפני מחלות מערכת הנשימה ומחלות זיהומיות.

 

הצריכה היומית המומלצת של אבץ עומדת על כ-11-12 מ"ג ליום (11 מ"ג לגברים ו-8 מ"ג לנשים (בהיריון ובהנקה – 12 מיליגרם). "אנשים בריאים הניזונים מתפריט מגוון הכולל בשר, עוף וביצים מקבלים ממזונם בדרך כלל כמות מספקת של אבץ", מסביר פרופ' אדלשטיין. "עם זאת, חסר באבץ נפוץ למדי בקרב צמחונים וטבעונים. אף שהוא נמצא גם במקורות מהצומח כמו אגוזים, זרעים, טחינה, קינואה ושיבולת שועל, הרי שזמינותו הביולוגית פחות טובה לעומת מקורות מהחי, שכן החומצה הפיטית שנמצאת בדגנים, בקטניות ובירקות מפחיתה את ספיגתו".

 

אוכלוסיות סיכון נוספות כוללות חולים במחלות מעי הפוגעות בספיגה, מחלות כליה, שחמת הכבד, מחלות לב וכלי דם, חולים במחלות ממאירות, וכן צרכני אלכוהול כבדים ומעשנים. גם הנקה עלולה להפחית את מאגרי האבץ של האם. כמו כן, שימוש בתרופות שונות, בהן נוגדי דלקת, אנטיביוטיקה, נוגדי חומצת קיבה, תרופות להורדת טריגליצרידים, תרופות לטיפול ביתר לחץ דם, גלולות למניעת הריון או הורמונים סינתטיים מגביר את הסיכון לחסר. גם מתח נפשי גורם לדלדול משק האבץ בגוף

מזונות עשירים באבץ

  •  טחינה – 3.5-1.5 מ"ג לכף טחינה גולמית
  •  גרעיני דלעת (גרעינים לבנים) – 7.6 מ"ג למאה גרם
  •  גרעיני חמניה (שחורים) – 5 מ"ג למאה גרם



  •  צנוברים – 4.1 מ"ג למאה גרם
  •  פיסטוקים – 2.2 מ"ג למאה גרם
  •  אגוזי קשיו – 5.4 מ"ג למאה גרם
  •  שקדים – 3.4 מ"ג למאה גרם
  •  חומוס מבושל – 2.5 מ"ג לכוס
  •  עדשים מבושלות – 2.5 מ"ג לכוס
  •  שעועית אזוקי מבושלת – 4.1 מ"ג לכוס
  •  טופו – 4-1.6 מ"ג לכוס
  •  קמח שיפון כהה – 6.4 מ"ג לכוס
  •  קמח חיטה מלא – 3.6 מ"ג לכוס
  •  דוחן מבושל – 2.2 מ"ג לכוס
  •  קינואה מבושלת – 1.6 מ"ג לכוס
  •  פתיתי שיבולת שועל (קוואקר) מבושלים – 1.2 מ"ג לכוס
  •  אורז מבושל 1.2-0.8 – מ"ג לכוס

 

קיימים מספר סוגים של תוספי אבץ, בהם אבץ פיקולינאט, אבץ גלוקונאט, אבץ סולפאט ואבץ אצטאט. "המומלץ ביותר הוא אבץ פיקולינאט",  "שכן הוא בעל זמינות ביולוגית גבוהה בזכות החומצה הפיקולינית המסופחת אליו, ובנוסף, בניגוד לתוספי אבץ אחרים, אינו גורם לכאבי בטן".

 


כמה לקחת ואיך

טבלייה אחת ליום המכילה 15–22 מ"ג. מומלץ ליטול את האבץ בערב לפני השינה, שכן הוא מרגיע. בזמן הצטננות ניתן ליטול שתי טבליות. עם זאת, אף שהרעלות אבץ נדירות בבני אדם - יש להיזהר מנטילה עודפת שלו, שכן עודפי האבץ מסולקים דרך מערכת השתן. תוספת של אבץ במינון של עד כ-50 מ"ג ליום נחשבת לבטוחה, ועודף אבץ עלול לגרום לתופעות לוואי כמו בחילות, הקאות, כאבי בטן, שלשולים וכאבי ראש.

 

כמו כן, לא מומלץ ליטול אבץ למשך תקופות ממושכות מדי (יותר מחודשיים), שכן האבץ מתחרה בספיגתו במספר מינרלים אחרים - נחושת, סידן וברזל. צריכת אבץ ממושכת במינונים של 150-450 מ"ג ליום עלולה לגרום לירידה במאגרי הנחושת בגוף בתפקוד הברזל, בתפקוד מערכת החיסון וברמות ה-HDL ("הכולסטרול הטוב"). אם התפריט שלכם דל באבץ, או שאתם נמצאים בסיכון לחסר באבץ מסיבות אחרות, כדאי ליטול את התוסף למשך חודשיים, לעשות הפסקה למשך 3-4 חודשים, ואז ליטול שוב למשך חודשיים.

 

השורה התחתונה

הכי טוב: אבץ פיקולינאט

פחות טוב: אבץ גלוקונאט, אבץ סולפאט ואבץ אצטאט

לא מומלץ: ליטול ברציפות מעל חודשיים



מספר המוצרים בסל : 0
  1. קטלוג
  2. /
  3. מינרלים
  4. /
  5. אבץ

אבץ פיקולינאט 22 מג

אבץ פיקולינאט 22 מג
תוסף תזונה המשלב אבץ וחומצה פיקולינית. 
 
אבץ הוא אחד החומרים בעלי העוצמה הרבה ביותר שהגוף מייצר לצורך הגנה על התאים. מעורב כמעט בכל היבט של הפעילות החיסונית, פעילות התימוס ובייצור תאי דם לבנים ובתפקודם. מעורבותו של האבץ בסינתזת חלבונים ותהליכים ביולוגיים הקשורים לכך, תורמת להתחדשות של רקמת העור, איחוי פצעים וטיפול בכיבים בעור. תפקודם התקין של איברי הרבייה ושמירה על איזון ההורמונלי תלויים בנוכחות האבץ בגוף. חוסר באבץ נפוץ במיוחד אצל בני 40 ומעלה, ילדים צמחוניים ואצל אנשים מעשנים, חשופים לזיהום אוויר כבד וצרכני אלכוהול.
 
קשירת האבץ לחומצה פיקולינית משפרת את ספיגת האבץ ואת הטמעתו בגוף ומתאימה במיוחד לאנשים מבוגרים, שאצלם חלה ירידה ברמת חומציות הקיבה. 
 
הערות:
כשר פרווה
מתאים גם לצמחונים ולטבעונים
 
אופן השימוש:
טבלית אחת ביום, עם האוכל
 
גודל האריזה:
100 טבליות
 
*המידע המצורף הינו בגדר המלצה בלבד ואינו מהווה התוויה. בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא המטפל ולפעול לפי הנחיותיו. אנשים החולים במחלות כרוניות והנוטלים תרופות מרשם – יש להיוועץ ברופא לפני השימוש.  
מחיר: 62

אבץ פיקולינט 25 מג 100 כמוסות

אבץ פיקולינט 25 מג 100 כמוסות
*אבץ הקשור לחומצה פיקולינית המאפשרת ספיגה משופרת לגוף
*אבץ פיקולינט נספג גם במקרים של ירידת חומציות הקיבה
*מינון אופטימלי של אבץ

הוראות שימוש:
טבליה 1 ביום עם הארוחה
 
תכולה: 
100 טבליות
 
*המידע המצורף הינו בגדר המלצה בלבד ואינו מהווה התוויה. בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא המטפל ולפעול לפי הנחיותיו. אנשים החולים במחלות כרוניות והנוטלים תרופות מרשם – יש להיוועץ ברופא לפני השימוש.  
מחיר: 56
טואול - בניית אתרים