משלוחים בכל רחבי הארץ           האתר בהרצה, התחלת פעילות - 30 לנובמבר 2019


חלבונים

  

החלבונים מהווים את אחד מאבות המזון החשובים ביותר בגוף האדם ויש להם תפקידים רבים

 

  • בניית חלקים שונים בגוף: תאי העור (75% חלבון), השיער, הציפורניים, העצמות, השרירים ועוד.
  • בניית מערכת החיסון: נוגדנים, כדוריות דם לבנות ועוד.
  • בניית הורמונים, אנזימים, ומוליכים עצביים.
  • ויסות מאזן המים, החומצות והבסיסים בגוף, ותהליכי חילוף החומרים.
  •  . 

כמה חלבונים צריך ביום

התשובה תלויה בגיל, במצב הגופני ובאיכות החלבונים שאוכלים. בתקופת הגדילה, הגוף זקוק לכמות גדולה יותר של חלבונים. כך גם בתקופת מחלה, פציעה או ניתוח. ספורטאים זקוקים ליותר חלבונים בהתאם לפעילות הגופנית שאותה הם מבצעים. בדרך כלל, החלבונים צריכים לספק לנו 15-20 אחוזים מכלל הקלוריות היו

 

ההמלצה היומית (RDA) לאנשים בוגרים ובריאים היא צריכה של 0.8 גרם חלבון ליום לכל קילוגרם משקל גוף. לתינוקות, ילדים, ספורטאים וחולים, הצריכה היא שונה ויש להתייעץ עם רופאים או עם דיאטנים קליניים

 

חוסר או עודף חלבון 

בד"כ בתזונה מערבית כמו שלנו, נדירים מאד המקרים של חוסר בחלבון. חוסר בחלבון יכול להוביל לתחושת עייפות, לפגיעה בקצב ההתפתחות הפיזית והמנטלית, לנשירת שיער, לאיבוד מסת השריר, לפגיעה במערכת החיסונית ובפוריות. חוסר חמור בחלבונים, עלול לגרום לקריסת מערכות ולמוות

 

גם צריכה מוגזמת של חלבונים יכולה להיות מסוכנת לבריאות. לעודף חלבון בגוף עלולות להיות השלכות בריאותיות חמורות כמו רגישות יתר במערכת החיסונית, ירידה בתפקוד הכבד, פגיעה בכליות, חולשה ופגיעה בצפיפות העצם

  

היכן ניתן למצוא חלבונים 

כמות החלבון במזונות שונים (ערכים ממוצעים ל-100 גרם)

מוצרי מזון

כמות חלבון (גרם) ב-100 גר'

בשר, עוף, דג

25-30

גבינה 5% רכה

10

גבינה 5% קשה

20

חלב פרה

3

משקה צמחי מסויה

3

קינואה

15

יוגורט בקר או עיזים

4

ביצה מבושלת

10

קטניות - סויה, חומוס, עדשים

20-25

שקדים

20

אגוזים שונים

10-15

דגנים - אורז, חיטה ועוד

10-15



מספר המוצרים בסל : 0
חיפוש :   
מחיר: נמוך|גבוה שם : א-ת|ת-א
  1. קטלוג
  2. /
  3. תוספי תזונה
  4. /
  5. חלבונים
טואול - בניית אתרים