מספיק להתעלל במערכת העיכול 


7 טעויות באופן התזונה שפוגעות בבריאות והתעלמות מהם מובילה בהכרח לרוב מחלות המין האנושי


מערכת העיכול היא השער המרכזי לגוף דרכו נכנס כל מה שהגוף צריך כדי להיבנות, לגדול להתחזק  ולתפקד כמו שצריך מערכת העיכול שלא מתוחזקת, שלא מתפקדת ולא בבריאות אופטימלית כל הגוף נפגע מזה,


 אף פעם לא נהיה בריאים ואנרגטיים


מערכת העיכול היא גדולה, מורכבת, מתוחכמת וצורכת הרבה אנרגיה - אורכה  8-9 מטר,  כ- 15 איברים ועשרות רבות של שרירים, הורמונים, אנזימים וחומצות, שעיקר משימותיה


א.     פירוק אבות המזון שמגיע מהטבע בשרשראות של חרוזים, לחרוזים בודדים פחמימות לסוכר, חלבונים לחומצות אמינו (20 סוגים), שומנים לחומצות שומן

ב.     ספיגה של הערכים תזונתיים

ג.      סינון וניקוי רעלים –החלק הגדול יותר של מה שמכניסים לגוף

ד.     הוצאת הפסולת


מערכת העיכול עובדת באופן מדויק, מסודר ואחראי, תפקידנו זה רק לא להפריע לה. 


ככל שמודעים ומיישמים כללים אלו החיים יהיו אחרים לגמרי, המשקל מתאזן. הספיגה משתפרת בעשרות אחוזים, מינרלים , ויטמינים, מראה העור משתפר, בעיות רפואיות מתרפאות הרבה יותר מהר, השובע נמשך ליותר זמן.


מהפכה משנה חיים


טעות מספר 1 - אוכלים הרבה מידי

הרבה יותר אנשים מתים מעודף מזון מאשר מחוסר,  הרמב"ם הגדיר את זה "סם המוות סיבת כל המחלות"     שובע = סכנה ברורה ומיידית שחובה להימנע ממנה,

למה רוב היפנים רזים ? - יש להם מנהג אליו הם מחונכים מגיל 0 שנקרא "הרה האצ'י בו"  (כמעט תחושת שובע) אוכלים 80% מתחושת השובע

הפרזה בכמות האוכל היא גורם מרכזי  לחלק גדול מהמחלות מהם סובל המין האנושי. חוץ מעייפות, חולשה ובזבוז אנרגיה, קורים עוד 2 דברים בעייתיים


א.     אין ספיגה - מזון חיוני שקריטי לתחזוקה וריפוי– ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, נוגדי סרטן ועוד הרבה חומרים אחרים שהגוף זקוק להם, לא מתפרקים ועוברים הלאה (אם זה לא קרה בקיבה אין לזה פיצוי בהמשך הדרך)


ב.     התשת מערכת החיסון - חלקיקי מזון שלא פורקו עד הסוף ליחידות הבסיסיות  האלמנטריות שלהן ונספגות טרם זמנן אל מחזור הדם שלנו הן רעלים עבור הגוף מערכת החיסון עלולה לזהות אותם כגוף זר ולהתחיל להלחם בהם, לפתח נוגדנים נגדם, אותם נוגדנים עלולים לתקוף איברי גוף אחרים ולחולל מחלות אוטואימוניות, חולשה חיסונית ומחלות כרוניות


טיפים לאכול פחות

  1. לקום מהארוחה לפני שמרגישים שבעים - לסיים כל ארוחה בתחושה שמסוגלים בקלות לאכול עוד שליש ממה שאכל
  2. לשתות 2 כוסות מיים 10 דקות לפני הארוחה
  3. לאכול לאט לאט, כמה שיותר לעיסות לפני הבליעה
  4. תן כבוד למזון, אכול בשעות מסודרות אל תתמקד במסכים למינהם, עיתונים, רדיו, עבודה ושאר המשימות שיש לכם היום
  5. תבשיל אחד בכל סעודה – הרבה תבשילים מולידים תאווה.
  6. עשה הפסקה אחרי המנה שאכלת, אל תבקש תוספות או תחזור אל הסיר, אפילו אם אתה חושב שאתה עדיין רעב, המתן כמה דקות וראה שזה יעבור לך.
  7. השתמש בצלחות קטנות
  8. אוכלים רק כשרעבים, לא רעבים, לא אוכלים

 

טעות מספר 2 - אוכלים מהר מידי ולא לועסים מספיק

אנשים נוהגים לאכול בעמידה, בשכיבה,  בנהיגה, בהליכה, בנסיעה, בשירותים, בעבודה. אוכלים במהירות נוגסים ובולעים בלי ללעוס בכלל. כאילו אין להם שיניים, או מערכת עיכול


ללעיסה בפה יש תפקיד ראשוני וחשוב ברצף תהליך העיכול, חוסר לעיסה מספקת מביאה לכך שהמזון מגיע לקיבה כמעט במצב גולמי ולא מוכן לעיכול וגורם לשחיקה והרס מתמיד של המערכת.


א.     מכניסה לגוף הרבה רעלים,

ב.     פוגעת בפירוק ובספיגה, 

ג.      פוגעת בבריאות השיניים

ד.     פוגעת בחידוש ריריות הפה הוושט והקיבה

ה.    גורמת העיקרית לגזים, כאבי בטן צרבות ובחילות

 

רק ריבוי לעיסות לבדו מוביל אותנו לאיכות חיים אחרת - השובע נמשך ליותר זמן, המשקל מתאזן. הספיגה משתפרת בעשרות אחוזים, מינרלים , ויטמינים, מראה העור משתפר, בעיות רפואיות מתרפאות הרבה יותר מהר – זה לבדו מהפכה באיכות חיים.


מהארוחה הבאה לאכול לאט, כמה שיותר לעיסות, עד שהעיסה מחליקה פנימה ללא בליעה


 

 טעות מספר 3 - אוכלים לעיתים קרובות מידי - נישנושים

 תהליך העיכול נמשך כ – 4  שעות בממוצע לכן אחרי כל ארוחה דרושה הפסקה להשלמת התהליך.

במידה ואוכלים באמצע התהליך של פירוק המזון וחילוף החומרים בגוף, מביאים את המערכת למאמץ מתמיד ובסופו של דבר לשחיקה ולחוסר יכולת לחילוף חומרים תקין ונורמלי. המעיים עובדים כל הזמן, הם צריכים את ההפסקות שלהם.


 התוצאה - עייפות, חולשה וסיכוי מוגבר לצרבת, בזבוז אנרגיה חשובה שיכולה להיות מותוות לחיסון, ניקוי וחילוף חומרים


הפתרון- לאכול עד 3 פעמים ביום



 טעות מספר 4 - אוכלים בלילה

כמו כל הגוף, המעיים רוצים לנוח, אבל מה לעשות? הגיע האוכל. הם יעבדו בעל כורחם. אכילה בלילה פוגעת פגיעה ישירה במערכת החיסון, במערכת העיכול, במערכת חילוף חומרים וניקוי רעליםקרא עוד על נזקי ארוחה לילית


4 שעות לפני השינה, לא מכניסים כלום לפה (גם לא פרי או עוגיה קטנה), רק מים, או חליטת צמחים ללא כל תוספת

 

 

 טעות מספר 5 - סדר האכילה

מערכת העיכול הינה צינור חד כיווני. צריך לאכול מזון שמתעכל קל קודם לפני הקשה לעיכול.

לכל סוג מזון יש תוכנית עיכול משלו - זמן העיכול, מיקום הפירוק והספיגה לאורכה של המערכת, רמת חומציות שונה,אנזמי עיכול שונים (אלו שפועלים על פחמימות, לא פועלים על חלבונים).

חלבונים, שומנים ופחמימות (פחמימות כולל ירקות עמילניים, כל מה שמתחת לאדמה, שורשים כגון תפוח אדמה, בטטה, גזר, סלק וכ"ו)

סדר אכילה לא נכון יגרום לספיגה לקויה (לא נפיק תועלת מהמזון) וריקבון (יוצרים הרבה יותר רעלים בגןף)

  • מרק, סלט, ירקות בהתחלה וא"כ השאר
  •  פירות לפני הארוחה או כארוחה נפרדת עדיף להפרידם בכ 20 דקות מכל מאכל אחר
  • אבטיח ומלון – לאכול בנפרד ולא עם כל הפירות
  • פירות הדר – לאכול בנפרד ולא עם כל הפירות
  • תבשיל אחד כל ארוחה - כל תבשיל עיכול שונה - מרבה תבישילים גם מרבה תאווה
  • סוג חלבון אחד בכל ארוחה (ביצים, דגים, בקר, עוף)
  • סוג פחמימות אחד בכל ארוחה

לא לשתות במהלך הארוחה – מערכת העיכול שלנו מפרקת את המזון ע"י חומצות בקיבה, שתייה במהלך הארוחה מדללת את מיצי העיכול ובכך מקשה על העיכול  עדיף לשתות 10 דקות לפני האוכל או שעתיים אחרי.

 


 טעות מספר 6 - אוכלים שלחוצים

 הרגיעה בארוחה, המנוחה מטרדת היום מוסיפה המון לעיכול טוב ובריא ולשיפור מצב הרוח

 

אם נגיע לארוחה עצבנים, מודאגים, כועסים ולחוצים, אין פירוק, אין ספיגה של מרכיבים חיוניים

כניסת רעלים מוגברת והתשת מערכת החיסון


להגיע לארוחה, שליו, רגוע, נינוח ושמח  ולאכול בקרבת אנשים שטוב ונעים לך איתם   30 טיפים חינמיים להיות שליו רגוע ונינוח

 


טעות מספר 7 - מנוחה אחרי הארוחה

הרבה אנשים יוצאים לרוץ אחרי ארוחת ערב – כדי להוריד את האוכל- (ספורט עושים רק על קיבה ריקה)


אם עושים פעילות משמעותית אחרי הארוחה מאלצים את הגוף להזרים הרבה דם לשרירים על חשבון הדם שהיה צריך להגיע לקיבה ולמעיים לעיכול המזון

השרירים של המעיים מקבלים פחות דם אז הערבול פחות טוב הפירוק פחות טוב הספיגה פחות טובה. העיכול ייפגע.  - אחרי ארוחה נחים


 


אברהם מור קצב


טואול - בניית אתרים