הטיפול הטבעי בעצירות

 

אורח חיים

  1. פעילות גופנית בעיקר עבודה על שרירי הבטן משפרת תנועת מעיים
  2. שינה – חוסר בשעות שינה יכול להוות גורם
  3. רגיעה- יש אנשים שמגיבים למתח בשלשולים ויש כאלה בעצירות - נגרמת על ידי עודף עצבוב או חוסר עיצבוב במעיים:
  4. לעיסה טובה של המזון גם עוזרת לטפל בעצירות
  5. להרים רגליים על שרפרף כשיושבים בשירותים – טוב גם למי שאין עצירות. טוב לכולם להתרגל
  6. לפעמים עצירות נובעת מתת פעילות בבלוטת התריס. בודקים את זה בבדיקת דם .
  7. שתייה בכמות רבה יותר אבל עד גבול מסויים. יכול לעזור ולכן נמליץ על זה. לוודא שזו לא הבעיה.
  8. גמילה מתרופות- ככל שניתן, כי יש תרופות שגורמות לעצירות

תזונה

  1. אכילה של פירות וירקות מכיון שהם עשירים בסיבים . במיוחד הזרעים הקטנים של הפירות והירקות הקטנים- אלו שאנו בולעים. הם עושים גירוי למעי ועוזרים לתנועת המעיים.
  2. שייק ירוק - כמות גדולה של פירות ועלים ירוקים מעורר את המעיים לפעילות.
  3. הסלק הוא הירק היעיל לעזרה ביציאות. יש בו כנראה חומרים שעוד לא זוהו שמעוררים פעילות מעיים עזה יותר.  גם סלק חי וגם סלק מאודה או מבושל. למי שיש בעיות של עצירות- מומלץ לאכול כמות של סלק ביום.
  4. פירות שמכילים זרעים- קווי, תאנים, עגבניה.
  5. זרעי פשתן שלמים או טחונים – הם עשירים בסיבים -מינון של 2 כפות. אפשרי עם הסלט או בשייק.
  6. מים שהושרו בהם תאנים או שזיפים מיובשות 
  7. להוסיף מזון שמכיל אינולין (סיב תזונתי מאוד חשוב) כמו צ'יקוריה (עולש) ,ארטישוק ירושלמי ,אספרגוס, בצל ועוד ( יש גם בחיטה)
  8. להוריד מהתזונה מוצרי חלב.יש אנשים שמוצרי חלב גורמים להם לריבוי יציאות או יציאות רכות מידי . ויש אנשים שמוצרי חלב גורמים להם ממש לנעילה של המעיים.
  9. מזון מותסס ביתי -. הפרוביוטיקה הטובה בעולם.. יכול לקחת כמה שבועות כי פלורה המעיים לא משנה תוך כמה ימים.  גם אם לא יעזור לעצירות, זה חשוב ובריא לכולם לאכול כל יום
  10. אלוורה- הג'ל הפנימי של האלוורה בלי הקליפה שמכילה חומרים רעילים . עוזר לפעילות מעיים.
  11. פירות יער- עוזרים ליציאות יותר מפירות אחרים
  12. הבמיה הירק הרירי (מוצילגי) ביותר שקיים בטבע עוזר מאוד לשחרור יציאות. עשיר בסיבים ומעודד פעילות מעיים. תומך בשיקום רירית המעי ומסלק עודפי כולסטרול מהמעיים
  13. אגס ותפוח מכילים פיקטין (סיב תזונתי בעל תכונות משלשלות)- עוזר לצואה רכה יותר.
  14. קטניות-  מלאים בסיבים. חלק מהסיבים שלהם מומרים לחומצה בוטירית (חומצת שומן קצרת שרשרת ) שלה יש תכונות משלשלות  

כף שמן זית בבוקר עוזר ליציאות. אך אנו לא בעד ה"כלי" הזה.  עדיף לאכול את השמן כמשהו מהטבע שלם ולא נוזלי – כמה שיותר לאכול אוכל שלם עדיף. אבוקדו, טחינה. אך שמן אין בטבע- יש זיתים שממנו עושים שמן . (יש מחקרים שטוענים ששמן נוזלי פגע ביכולת ההרפיה של כלי הדם מה שלא קרה עם מזון שומני שלם).  אך יהיו מקרים שכדאי יהיה להמליץ על כף שמן זית ויותר- במקרים של תת משקל .

 

 

אם זה לא עוזר והעצירות ממשיכה לעבור לטיפול בהידרותרפיה, סיבים תזונתיים, תוספי תזונה וצמחי מרפא שעוזרים ליצור פעולות מעיים עזות יותר. אבל לא כמוצא ראשון קיימת סכנה לפיתוח תלות וניוון של המעי

קולון- הידרותרפיה . שטיפת מעיים. משחרר את היציאה במקרים קשים ששום דבר אחר לא עובד.

פסיליון (צמח הלחך)  כף ביום, הסיבים של הקליפה שלו מסוגלים לספוח מיים עד פי 25 מנפחם, מייצרים נוזל צמיגי שמגדיל את נפח הצואה ומאיץ פעולת  חשוב להיזהר. אם לא שותים לפחות 8 כוסות מים ביום- יכול להחמיר את העצירות.

קונג'אק- צמח טרופי הנמכר גם כתוסף העוזר לעצירות. וירידה במשקל . כיוון שריכוז גבוה של סיבים סופחים הרבה מים ומתנפחים וממלאים את הקיבה. ויוצרים תחושת שובע ואז אוכלים פחות .עדיף על הפסיליום מכיון שהוא צמח שלם והפסיליום הוא רק הקליפה של הזרע .

תוסף מגנזיום –לא כצעד ראשון זה לא טיפול שורשי

צמחי מרפא – שוש קירח, אלטיאה ורמניה (עדיף להתייעץ עם הרבליסט לפני)

אברהם מור קצב

טואול - בניית אתרים