נשימות


 השער לבריאות מיטבית של הגוף והנפש

 

כלי עוצמתי לשלוט בגוף ובמוח, מערכת העצבים, איזון הורמונלי וריפוי של רוב מחלות כרוניות

בנשימה נכונה, מערכת החיסון וכל תפקודי הגוף הפיזיים והמנטליים עובדים יותר טוב.

רוב האנשים בכלל לא מקשרים מחלות לנשימה לדוגמא: הרבה ילדים קיבלו דלקת שקדים כי נשמו דרך הפה ולא מהאף


  • מרכיב קריטי בהאטת תהליכי זקנה – שמזדקנים, נפח הריאות קטן (מ 6 ליטר ל 250 מ"ל) ואז התפקודיות יורדת
  • מאיץ את העיכול, מאיץ חילוף חומרים
  • מוריד קצב לב
  • מוריד לחץ דם
  • מוריד רמות קורטיזול – פחות חרדות ולחץ
  • עוזר לכם להירדם בלילה ולנחור פחות (נחירות – חסימה של דרכי אוויר שהם סדקים קטנים בבריאות שבדרך כלל נוטים להתעלם מהם)
  • שיפור כושר גופני  - ב 10-20% בלי לזוז מכורסה
  • הורדת משקל, שריפת שומן וחיזוק מסת שריר
  • משפר מצב רוח


 

מהי נשימה נכונה, 3 כללי אצבע

         1. מקור הכנסת האוויר – רק דרך האף ככל שניתן – אנחנו נועדנו לנשום דרך האף, מסלול האוויר יותר ארוך ומוגש לריאות נקי, מסונן, לח, חם הכי נכון, הכי טבעי, ועובר מספר הגנות של         מערכת החיסון, כך נולדנו וכך נשמנו עד שישבנו על כסא בפעם הראשונה והתחלנו לנשום מהפה

                                       

        2. קצב הנשימה – ככל שקצב הנשימה יהיה איטי יותר, כך קצב הרגשות והמחשבות יהיה איטי יותר להתאמן לנשום 4-6 מקסימום פעמים בדקה

 

         3. ביו מכניקה של הנשימה – נשימה מהבטן , נשימה אופקית  (סרעפת) עמוקה  = יותר חמצן= תפקוד יותר טוב של כל תא בגוף

 

 

נשימות יום יומיות חובה – כמה שיותר הכנסת אוויר 5 שניות דרך האף והוצאת אוויר 5 שניות דרך האף – מאוד חשוב לאיזון מערכת העצבים אם היא גבוהה היא יורדת ואם היא יורדת היא עולה

 

 נשימות לחיזוק שרירי הנשימה ושיפור נפח הריאות – ניפוח בלון, גלגל ים, תקיעה בשופר או זמבורה


נשימות יוגה – ביוגה יש הרבה טכניקות נשימה מעניינות שכדאי לאמץ, בעיקר מי שסובל מבעיות בדרכי הנשימה העליונות (נחירות, נזלות, סינוסים), עוד על נשימות יוגה


נשימות וים הוף    Wim Hof– תרגיל מעולה, מומלץ לעשות כל בוקר - למד מ- וים הוף בעצמו או עקוב אחרי קבוצת הפייסבוק הישראלית 


נשימות להירדמות – להכניס ספירה של 4 ולהוציא 8 – אחרי 10 סיבובים

מגרים את מערכת העצבים הפאראסימפטתית - קצב הלב יורד, לחץ דם יורד נרדמים יותר בקלות

 

נשימות לרוגע, איזון מערכת העצבים, חרדות, איזון לחץ דם ושיפור המצב רוח

לא בכדי הנשימה היא שער למדיטציה לרוגע התבוננות פנימית וסטייט אוף מייד

מחקרים גילו שנשימה סרעפתית רצונית, גרמה לדומיננטיות פארא-סימפתטית בכל הגוף כולו.

המחקרים מצאו ש-8 דקות של נשימות סרעפתיות עמוקות  ואיטיות יוצרות דומיננטיות פארא -סימפתטית שמחזיקה מעמד כ-4-5 שעות   אפשר לעשות בכל תנוחה: אפשר בעמידה, בישיבה, בשכיבה על הגב.

 

מניחים יד על הבטן , מכניסים אויר רצוי דרך האף , מכוונים שהאוויר זורם עד הבטן , מנפחים את הבטן, עוצרים 1-2 שניות ומוציאים דרך הפה לאט לאט , כשמרגישים איך הבטן נכנסת פנימה בזמן הנשיפה החוצה (מרגישים את היד פנימה והחוצה) כשהכוונה שבית החזה כמעט לא ייקח חלק בנשימה , כתפיים לא יתרוממו, בית החזה לא יתנפח , רק הבטן, כמה שיותר עבודה עם הסרעפת ,

 

 

עוד תרגילים בנשימה שיעזרו בריפוי הגוף והנפש, אפשר למצוא באתר https://www.buteyko.co.il/

 

קחו אוויר, בריאות ובשורות טובות

 

אברהם מור קצב

 


 

טואול - בניית אתרים