תפריט לא נכון יגרור חסרים תזונתיים: 


חוסר מתון יוביל לעייפות, חוסר אנרגיה, מיגרנות, פגיעה בקצב ההתפתחות הפיזית והמנטלית, בעיות קשב וריכוז וזיכרון .

חוסר משמעותי יוביל לאיבוד מסת השריר, לפגיעה במערכת החיסונית, בפוריות לבעיות עור נשירת שיער, מחלות כרוניות ואוטואמניוניות

חוסר חמור  עלול לגרום לקריסת מערכות (עיכול, חיסון, ניקוי רעלים)  ולמוות


7 סוגי מזון שצריכים להיכלל בתפריט היומי לבריאות תקינה

  1. חלבונים – אבן הבניין הבסיסית של תאי הגוף לרבות הורמונים אנזימים
  2. שומנים – חומצות השומן חשובות לבריאות כל תאי הגוף בכלל ולתאי המוח בפרט, - אבוקדו שקדים, אגוזים (מלך, פקאן), גרעינים (חמנייה, דלעת), זרעי צ'יה, זרעי פשתן, זיתים, טחינה, קוקוס, שמן זית, דגי ים קטנים, חומוס, ביצים   20-30% מהקלוריות
  3. פחמימות מלאות – שבולת שועל, פירות, עדשים, דלעת, קינואה, אפונה
  4. נוגדי חמצון – נלחמים ומנטרלים את כל סוגי הרעלים בגוף לצרוך כל יום כמה שיותר
  5. פרוביוטיקה – חיוני לאיזון מערכת החיסון, עיכול תקין וניקוי רעלים
  6. ויטמינים ומינרלים - מינימום 4  מנות ירק ביום– מלפפון, עגבנייה פלפל אדום ועוד מה שאוהבים + מנת פרי העונה
  7. סיבים תזונתיים – משפרים תהליכי עיכול, ספיגה וניקוי רעלים


חשוב להתמקד  במזון נוגד דלקת


אברהם מור קצב

טואול - בניית אתרים