גיל המעבר


גלי חום (התסמין השכיח ביותר כ 80% מהנשים), דיכאון, עייפות, ירידה במטבוליזם (כ 300 קלוריות ביום), השמנה, שינויים במבנה הגוף, עליה ברמות הכולסטרול ועליה בסיכון לאוסטאופורוזיס. קושי להירדם, מצבי רוח, בעיות זיכרון, ירידה בחשק המיני, יובש, עקצוצים, כאבים בנרתיק ועוד תסמינים שתמהילם ועוצמתם, שונים מאשה לאשה, אך בהכרח פוגעים באיכות החיים.

גיל המעבר הוא לא אירוע נקודתי. מדובר בתקופה (עד שנה אחרי המחזור האחרון) העשויה להיות מטלטלת עבור האישה וכוללת שינויים פיזיים, נפשיים והורמונליים.

חלק טבעי ממעגל הפוריות שבה נפסק המחזור החודשי באופן הדרגתי. ומתרחש המעבר מפוריות לאי פוריות


זהו שלב טבעי בחיים. - נשים נולדות עם כמות מסוימת וסופית של ביציות בלתי בוגרות הנמצאות בשחלות ואינן מייצרות ביציות חדשות במהלך חייהן.

כאשר האישה מגיעה לבגרות מינית, מבשילות כ400,000 ביציות הנמצאות בתוך זקיקים בשחלות. ורק אחד מבשיל מדי חודש ומגיע לביוץ.

עם הגיל, מתמעטת כמות הביציות בשחלות המביאה לירידה בכמות ההורמונים אסטרוגן ופרוגסטרון שעלולה להביא לתסמינים רבים ושונים השזורים אלו באלו.

 

ניתן לחלק את תקופת הפסקת המחזור לשלושה שלבים:

פרה מנופאוזה – שלב מקדים ירידה הדרגתית בייצור האסטרוגן והפרוגסטרון - הביוץ אינו סדיר, תדירויות ועוצמת המחזור משתבשות

 

מנופאוזה –הביוץ נפסק, אין וסת במשך שנה ויותר ולא ניתן להיכנס להריון.

 

פוסט מנופאוזה –חלק מהנשים מפסיקות לסבול מתופעות הלוואי.

 

רוב התופעות מוסברות מירידה ברמת הההורמון אסטרוגן שחלק מתפקידיו:

  • אחראי על פיזור השומן בגוף, (השמנה בטנית).
  • דואג לעצמות חזקות וצפופות. (ירידה בצפיפות העצם)
  • רמות כולסטרול בדם עולות (בגלל שהגוף מייצר אסטרוגן מכולסטרול, בגיל המעבר נשאר כולסטרול "ללא שימוש" ) 
  • חילוף חומרים יורד (ירידה בשריפת האנרגיה בכ-300 קלוריות ליום עבור אותם קלוריות)


מה יש לרפואה הטבעית להקל על התסמינים


ספורט - כי חשוב לפחות 4 פעמים בשבוע, שומר על עצמות חזקות, מפחית כולסטרול, תורם גם להזעה מוגברת ולפעילות מעיים תקינה  המשפרת את חילוף החומרים, מגבירה את הפינוי של פסולת מהגוף.  כמה, למה ואיךקראו עוד

  תזונה

א.     הקפדה על 7 חוקי התזונה הנכונה

ב.     לצרוך רק מזון נוגד דלקת

ג.      לצרוך פרוביוטיקה

ד.     לצרוך  נוגדי חמצון – מנטרלים את הרעלים (רדיקלים חופשיים) שפוגעים בכל הרקמות בגוף  כמה שיותר הרי זה משובחהמזון בעל צפיפות התזונתית של נוגדי חמצון לפי הסדר:       

  •       במקום הראשון צמחי התבלין - כמון, כורכום, הל, פלפל שחור, קינמון, זרעי כוסברה
  •       במקום השני נבטים טריים מכל סוג, החזקים ביותר חמנייה וברוקולי
  • במקום השלישי פירות יער ועלים ירוקים
  •  במקום הרביעי ירקות וכמה שיותר מגוונים – (כל צבע זה נוגד חמצון אחר) 

       במיוחד צריך להקפיד על כמות החלבון, ובפרט על הקולגן  הסידןברזל , ויטמין   וויטמין K          תוספי תזונה שיכולים לסייע – חליטה מצמח שיח אברהם (וייטקס), פמיקס של ננו טבע



איזון מערכת העצבים – כמה שיותר שעות ביום להיות רגועה, נינוחה, שליוה ושמחה במקום לחוצה, דואגת, עצבנית וכועסת.  זה לא פשוט, אך מאוד מעשי וקריטי לבריאות

(אפשר לדאוג, לכעוס ולהתעצבן רק שעה ביום במקום עשר שעות)      קבלו 30 טיפים שיעזרו לכם

 

שינה – תנאי בסיסי לחוזקה של המערכת, חובה לפחות 7 שעות בלילה, אם קשה לכם, קבלו 20 טיפים שיעזרו

 

ניקוי רעלים –  הצטברות רעלים משבשת את ההתקשרות של מערכת החיסון עם שאר אברי הגוף ובכך נגרם שיבוש היכולת החיסונית להבדיל בין תאי הגוף לבין תאים זרים.  המטרה להפחית את החשיפה של הגוף לרעלים - להוריד עישון ועשן, קרינה אלקטרומגנטית, רעש, כל חומרי הניקוי, קוסמטיקה וטואלטיקה התעשייתיים ולהפסיק להכניס לגוף רעלים בעיקר במזון:


במקום הראשון מבחינת נזק, נמצאים הכימיקלים שאותם אסור לאכול הם הצבעי מאכל סינתטיים. (אין הבדל גדול ביניהם לבין צבע לקיר, אלא רק בכמות המותרת לשימוש),

חומרים משמרים, חומרי טעם וריח שמאריכים את חיי המדף של המוצר על ידי מניעת התרבות חיידקים. הם גם משפיעים לרעה על חיידקי המעיים שלנו ובחלקם נחשבים למסרטנים.

במקום השני נמצא הסוכר הלבן בכל הוורסיות לרבות שתייה מתוקה

במקום השלישי שומן טראנס - שומן סינתטי שמיוצר במעבדה, גם השמן המטוגן מזיק לבריאות, כי בחימום השמן למשך זמן ארוך נוצרים הרבה רעלים

 


      




       בריאות ובשורות טובות

       אברהם מור קצב




טואול - בניית אתרים